آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

وی با بیان اینکه قرائت زیارت عاشورا عاملی برای ایجاداختلاف بین مسلمانان نیست، افزود: اگر مذاهب اسلامی بر قرآن کریم تکیه داشته باشند، نظاره خواهند کرد که این مصحف شریف در آیات بسیاری در برابر ظلم و ظالم شدیدترین ایستادگی را کرده و بر قوم ظالمین لعنت فرستاده است؛ لذا در زیارت عاشورا نیز مصادیق ظلم لعنت شده اند و بیش از این نیست و دقیقاً در همان مسیر قرآن است.

خوشدونی ابراز کرد: به‌طور قطع اجحاف کامل مذاهب اسلامی بر آیات نورانی کلام وحی آن‌ها را به این مسیر رهنمون می‌شود که زیارت عاشورا با آنچه که در قرآن کریم آمده است، هیچ‌گونه تناقضی ندارد و مبارزه با ظالم و حاکم مستکبر جزء وظایف آن‌ها نیز است.

وی با بیان اینکه جمله «السلام علیک یا ثارالله» در زیارت عاشورا نشانگر انتساب خون آن حضرت به خداست، ابراز کرد: امام حسین(ع) در آن برهه از تاریخ خون خویش را نثار خدا کرد و با توجه به اینکه مصداق خلیفه الله یعنی جانشین خدا بر روی زمین بود؛ لذا ریختن خون آن حضرت برابر با ریختن خون خدا بر روی زمین بود و حاکمان و عمالی که در برابر ایشان به ایستادند به طور قطع به مقابله با خدا برخاستند.

خوشدونی با اشاره به اینکه مبانی نابی از معارف اسلام همچون تولی و تبری و زندگی کردن به سبک زندگی اولیای خدا و حیات و مماتی دور از دشمنان خدا در زیارت عاشورا نهفته است، تصریح کرد: تولی و تبری از فروع دین اسلام است؛ لیکن این زیارت با بیان جملاتی همچون «اللهم اجعل محیای محیا» سیمایی از زندگی مؤمنان واقعی مورد انتظار قرآن را ترسیم می‌کند، مؤمنی که زیر بار استکبار نرفته و اهل امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم از بندگان خود خواسته است که اگر به‌صورت گروه نیستید به‌صورت فردی برای خدا قیام کنند؛ لیکن زیارت عاشورا نیز بر همین مطلب اشاره دارد.

این مدرس دانشگاه در پایان با بیان اینکه وقتی بنده‌ای زیارت عاشورا را قرائت می‌کند، درس‌های امر به معروف و نهی از منکر، ایستادگی و دفاع از مظلوم و تولی و تبری را می‌آموزد، خاطرنشان کرد: قرائت مداوم این زیارت یعنی فراگیری همزمان تمامی معارف دینی که اگر در جان یک فرد رسوخ کند به‌طور قطع آن شخص یه یک مؤمن واقعی تبدیل می‌شود.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب